Jak zorganizować wymarzony ślub w plenerze?

W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie ślubem w plenerze, ale to nie powinno nikogo dziwić, ponieważ urząd stanu cywilnego wyraził zgodę na to, by ceremonie odbywały się poza jego siedzibą. Tylko jak zorganizować taką ceremonię? Jak zmierzyć się z formalnościami związanymi z organizacją wymarzonego ślubu w plenerze? Podpowiadamy!

Organizacja ślubu w plenerze – od czego zaczynamy?

Na początek warto zastanowić się, jak właściwie wyobrażamy sobie naszą ceremonię ślubną i gdzie chcemy zorganizować? W tej kwestii mamy pole do popisu, ponieważ aktualnie możemy zorganizować ślub w dowolnym miejscu. I tak wybór może paść na ślub na plaży, ślub w ogrodzie, ślub w lesie, czy nawet ślub w ulubionej oranżerii. Ważne, by wybór nie padło na przypadkowe miejsce, lecz na takie, które faktycznie jest bliskie naszemu sercu. Może to być miejsce, które jest związane z naszymi pasjami, czy nawet to, w którym odbyła się pierwsza randka lub pierwszy pocałunek. Na pewno postawienie na miejsce, które jest dla nas ważne, sprawi, że więcej radości sprawi nam sama ceremonia.

Wybór odpowiedniego miejsca i co dalej?

Jeśli będziemy już wiedzieli, gdzie chcemy zorganizować ślub w plenerze, to nie pozostaje nam nic innego jak ustalić dalsze szczegóły i dopełnić formalności. Co to dokładnie oznacza? Przede wszystkim wybór terminu ślubu. Najlepiej zdecydować się na datę, która zwiększy przy okazji szansę na dobrą pogodę. Jeśli planujemy uroczystość w Polsce, to musimy wziąć pod uwagę zmienną aurę. Idealnym czasem na organizację ślubu w plenerze będzie okres wiosenno-letni, a więc miesiące od maja do początku września. Później o wiele częściej jesteśmy zdani na kapryśną pogodę, czy zimniejsze dni i noce, więc ślub w plenerze może być dość ryzykowny.

Oczywiście nie możemy też zapomnieć o dopełnieniu formalności. Jeśli planujemy zorganizować ślub w miejscu, które nie należy do nas, to musimy uzyskać pozwolenia od władz miasta, właściciela danej nieruchomości, czy posesji. W tym celu należy zgłosić się do odpowiedniego miejsca i dowiedzieć się, co musimy zrobić, by nasz ślub w plenerze mógł się odbyć. Później nie pozostaje nam nic innego, jak dopełnić formalności w urzędzie stanu cywilnego.

Warto to zrobić dopiero wtedy, gdy będziemy mieli już odpowiednie pozwolenia na organizację ślubu, ponieważ w ten sposób unikniemy ponownych wizyt w urzędzie, zmiany miejsca ślubu, czy samej daty. Co ważne, musimy również zgłosić, że swoją uroczystość chcemy zorganizować poza siedzibą urzędu stanu cywilnego, ponieważ tylko w ten sposób urzędnik będzie w stanie dojechać w wyznaczone miejsce.

Organizacja wymarzonego ślubu w plenerze – o czym jeszcze pamiętać?

Jeśli chcemy, by nasz ślub w plenerze faktycznie był zgodny z naszymi marzeniami, to warto również pomyśleć o odpowiednich dekoracjach, czy aranżacji danego miejsca. Z tym zadaniem jednak nie powinno być większych trudności, ponieważ większość dekoracji na tego typu uroczystości można wypożyczyć. Wystarczy tylko dobrze rozejrzeć się wokół siebie, a na pewno uda nam się trafić na ofertę profesjonalnej wypożyczalni.